czwartek, 5 listopada 2015

DIY Lampion

Jeśli tak jak ja macie słabość do różnego rodzaju lampionów to dobrze trafiliście. Poniżej instrukcja jak stworzyć takie cudo.

Zdjęcie pochodzi ze strony Stylowi.


Potrzebne będą:
- puszka lub puszki w zależności ile lampionów chcecie zrobić,
- wiertarka lub wkrętarka i cienkie wiertło,
-  nożyczki,
- papier ścierny,
- farba,
- pędzel,
- imadło lub inny przyrząd do przytrzymania puszki.

Krok 1
Usuwamy wszelkie naklejki z puszki.

Krok 2
Odwzorowujemy wzór na puszce. Ja posłużyłam się prostym samodzielnie zrobionym "szablonem" w kształcie serca. Na zdjęciu widać zarówno odrysowany szablon jak i ten przyklejony.


Krok 3
Unieruchamiamy puszkę w imadle i przystępujemy do wiercenia. Ja zaczęłam od wywiercenia małych ozdobnych otworów. Następnie zrobiłam większy otwór na środku i przy użyciu nożyczek wycięłam serce. Były to zwykłe nożyczki, które pamiętają jeszcze czasy szkoły podstawowej.
Przy wycinaniu należy zachować ostrożność. Ścianki puszki są cienkie i bardzo ostre.

Krok 4
Delikatnie przetarłam papierem ściernym nierówności.

Na zdjęciach widać różnicę w wielkości. Po wycięciu pierwszego kształtu warto sprawdzić ze świeczką jak prezentuje się nasz lampion. Mój okazało się, że ma za duże wycięcie, dlatego skorygowałam jego wielkość przy tworzeniu kolejnej sztuki.

Krok 5
Wybieramy kolor farby i malujemy nasze lampiony. Zdecydowałam się na kolor ciemnofioletowy. Zdjęcie idealnie obrazuje dlaczego zdecydowałam się na zmianę wielkości wycięcia. Do równego krycia położyłam 3 warstwy farby.

 
Efekt po zapaleniu świeczek.


Moje lampiony nie posiadają zawieszek.  Ale to nie problem. Wystarczy wywiercić 2 dziurki po bokach i dodać sznureczek lub drucik. Zachęcam do tworzenia w domu. Pochwalcie się efektami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz