niedziela, 10 kwietnia 2016

Czytam bo lubię. Czytam bo chcę.

Książka to najtańszy bilet do innego świata. Zdecydowanie zgadzam się z tym stwierdzeniem, mimo że nie pamiętam autora. Choć jeśli ktoś czyta dużo lub może nawet bardzo dużo to może się okazać, że przygoda ta wcale do tanich nie należy. Na moje szczęście w mojej okolicy posiadam doskonale zaopatrzoną bibliotekę. Mnóstwo klasyków, stale dodawane nowości, bibliotekarka reagująca na propozycje i sugestie czytelników. Moje prawie prywatne niebo.

Dziś polecę dwie serie. A właściwie dwie i bonus.

W związku z tym, że czytam dużo i bardzo różnorodnie to moje propozycje będą skrajnie różne.

Stieg Larsson - Saga Millenium + David Lagercrantz - Co nas nie zabije
Klasyka sama w sobie. Myślę, że napisano na ich temat tyle, że nie potrzebuje kolejnych recenzji. Do tej pory jakoś mijałam się z tą propozycją, ale już po pierwszych stronach przepadłam. Po trzecim tomie miałam niedosyt, wciąż było mi mało. I tu znalazlam bonus. Zachowany w koncepcji Millenium i stylu autora, z tymi samymi bohaterami, kontynuacja ich losów. Podobny a jednak całkiem inny. Polecam! Polecam! Polecam! Panie Lagercrantz czekam na więcej.



Kierstin Gier - Trylogia czasu
To propozycja z cyklu literatury dla młodzieży. I chociaż do młodzieży się nie zaliczam to lubię, kiedy autor przedstawia inny świat. Tu mamy do czynienia z podróżami w czasie i pierwszymi miłościami w tle. Czyta się lekko i przyjemnie, fabuła jest ciekawie poprowadzona a postaci wyraziste. A na deser możemy zestawić nasze wyobrażenie świata z książki z adaptacją filmową. 
W skład serii wchodzą: Czerwień rubinu (brak na zdjęciu), Błekit szafiru i Zieleń szmaragdu.




W zanadrzu mam jeszcze sporo propozycji książek (czasem całych serii), ale to pozostawię na kolejne wpisy. Dajcie znać czy czytaliście i jak się Wam podobało. A może sami możecie coś polecić?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz