sobota, 12 września 2015

DIY Zorganizuj się cz. 1 Organizer do szuflady

Nie wiem jak wy ale ja od jakiegoś czasu większą uwagę przykładam do organizacji domu. Próbuję usprawnić sprzątanie, dla każdego przedmiotu w mieszkaniu znaleźć odpowiednie miejsce oraz oczywiście zorganizować garderobę. W walce z bałaganem wprowadziłam zasadę TERAZ.  Naczynia do zmywarki zaraz po posiłku. Ubrania do szafy, prania, na wieszak od razu po wyprasowaniu, przebraniu. Nie odkładam tego NA POTEM, ponieważ POTEM jest mnóstwo innych obowiązków.

Ale żeby tak mogło być najpierw trzeba się zorganizować. Nadać konkretne funkcje pomieszczeniom, znaleźć najlepiej sprawdzający się sposób przechowywania.
Od jakiegoś czasu oglądałam przeróżne organizery do szuflad. Na rynku jest ich duży wybór. Ale zawsze coś było nie tak. Za szerokie, za płytkie, za małe, za duże, za drogie. I postanowiłam wykonać go osobiście i przetestować. Pomyślałam, że jeśli się nie sprawdzi lub nie wyjdzie to zawsze można wyrzucić albo poprawić.

Poniżej instrukcja wykonania.

Potrzebne będą:
- nóż malarski,
- nożyczki,
- miara,
- długopis,
- papier ścierny,
- długa linijka lub prosta deska,
- karton,
- szuflada,
- przedmiot który chcemy przechowywać.


Krok 1
Musimy "zdjąć wymiary" z szuflady. Interesują nas długość, szerokość i wysokość wewnętrzna. Wymiary mojej szuflady: długość - 55,5cm, szerokość - 25,5 cm, wysokość - 12cm.

Krok 2
Bierzemy karton (najlepiej aby najdłuższy bok był przynajmniej tak długi jak szuflada) i nanosimy na niego wymiar długość x wysokość oraz szerokość x wysokość i rysujemy prostokąty. Ja narysowałam prostokąty o wymiarach 55,5 x 10 cm oraz 25,5 x 10 cm (uznałam, że przegródki nie muszą być tak wysokie jak szuflada).

Krok 3
Wycinamy prostokąty przy użyciu noża malarskiego i długiej linijki, deski czy innego pomocnego przedmiotu. Po wycięciu warto przetrzeć zadziorki papierem ściernym.
Uwagi!
Zachowajcie ostrożność ponieważ nóż jest bardzo ostry.
Zwróćcie uwagę na podłoże na którym pracujecie. Kładąc karton bezpośrednio na panelach, parkiecie, dywanach itp łatwo możecie je uszkodzić. Ja tę część zadania wykonywałam na betonie na zewnątrz domu.

Krok 4
W narożniku  umieszczamy przedmiot, który zamierzamy przechowywać w przegródkach (u mnie skarpetki) i dokładamy prostokąty, które mają stworzyć przegródki. Ustalamy optymalny według nas rozstaw i mierzymy. Ja zdecydowałam się na rozstaw 6 x 6 cm.



Krok 5
Na prostokątach rysujemy pomocniczą linię w połowie wysokości (u mnie na 5 cm). To miejsce do którego musimy zrobić nacięcia. Odmierzamy długość 6 cm i również rysujemy linię (ułatwiają mi to cięcie).
Krok 6
Przy pomocy nożyczek (okazały się dla mnie wygodniejsze) robimy nacięcie. A właściwie wycięcie, bo musimy zrobić drobne wycięcie na grubość kartonu ( bez tego nie damy rady wcisnąć kartonu w karton). Ja dodatkowo każde wycięcie przejechała papierem ściernym.


Krok 7
Odmierzamy kolejne 6cm i rysujemy linię. Nie zaznaczałam od razu co 6cm, ponieważ wycięcie "zabiera ok 2 mm a zdecydowałam się na bardzo wąskie przegródki. Dlatego dopiero po wycięciu rowku omierzałam długość do następnego.

Krok 8
Wycinamy kolejne otwory. Ja na początek zrobiłam po 2 nacięcia w prostokątach i sprawdziłam ja pasują.

Krok 9
Po akceptacji wymiarów robimy dalsze nacięcia na odpowiedniej ilości prostokątów. Ja na swój organizer wycięłam 3 duże prostokąty i 8 małych.

Krok 10
Kiedy mamy już odpowiednią ilość prostokątów i nacięć składamy nasz organizer. Sposób złożenia widać na poglądowych kartonikach widocznych na filmie.





Gotowy organizer umieszczamy w szufladzie i wypełniamy. Karton możemy pomalować na dowolny kolor lub dodatkowo zabezpieczyć brzegi taśmą ozdobną. Ja zdecydowałam się tylko na dodanie złotego papieru do pakowania prezentów na spód. Całość prezentuje się następująco.



Pamiętajcie, że odległości pomiędzy przegródkami nie muszą mieć jednakowego odstępu. Można go dowolnie zwiększać i zmniejszać. 

Bawcie się dobrze tworząc własne organizery. I koniecznie pochwalcie się rezultatami.  

1 komentarz: